Kolike ali krči so zelo pogost problem v zgodnjem dojenčkovem obdobju. Čeprav raziskave potekajo že več kot 40 let, je še vedno zelo težko določiti pravi vzrok in zato je tudi zdravljenje oziroma lajšanje težko in velikokrat neuspešno.
Vedno več dokazov pravi, da so simptomi kolik povezani z alergijo na hrano in se včasih kažejo kot atopična bolezen (alergija na beljakovine kravjega mleka). Simptome kolik lahko lajšamo s hranjenjem s hipoalergenimi formulami in formulami ekstenzivnih hidrolizatov.
Ker je vzrokov za krče ali kolike veliko in ker se manifestirajo v različnih oblikah in jakostih so bile potrebne nove raziskave.
Ugotovili so, da se črevesna mikroflora dojenčkov s kolikami razlikuje od tistih dojenčkov, ki kolik nimajo. Pred kratkim so ugotovili, da sta pri teh otrocih prisotna Laktobacilus brevis in Laktobacilus lactis, ki lahko vplivata na patogenezo kolik. Na podlagi tega bi lahko spremenjena črevesna flora pomagala k lajšanju teh težav.
Črevesno floro lahko spremenimo z uporabo prebiotikov (prebiotični oligosaharidi).
Pred kratkim je Milupa razvila novo mlečno formulo, ki posnema dobre učinke materinega mleka in tako zmanjšuje običajne prehranske težave, ki se pojavljajo pri dojenčkih hranjenih po steklenički.
Ta nova formula vsebuje hidrolizat mlečnih beljakovin,ki močno izboljša prebavljivost hrane, mešanico oligosaharidov 0,8 g/100 ml (90 % galaktooligosaharidov in 10 % fruktooligosaharidov), ki omogočajo rast bifidobakterije, znižano vsebnost laktoze,kar pripomore k izboljšanju simptomov kolik, posebno maščobo betapol in preželatiniziran škrob.
Cilj te klinične študije, ki je potekala v Italiji na Pediatričnem oddelku Univerze v Turinu pod vodstvom dr. Savina, je bil preizkusiti učinke nove mlečne formule na čas jokanja pri dojenčkih mlajših od 4. mesecev, ki so imeli kolike. V študijo so zajeli 267 dojenčkov, ki so prejemali ali novo mlečno formulo ali pa standardno formulo in simethicone (placebo) (6 mg/kg dvakrat na dan). Starši so izpolnjevali vprašalnike, kjer so opisovali dnevno število kolik na dan in čas trajanja joka v 14 dnevih hranjenja. Vključitveni kriterij (po Wesselu) je bil poleg starosti pod 4 mesece tudi najmanj 3 obdobja nerazložljivega močnega joka, ki je trajalo več kot 3 ure na dan, vsaj 3-kart na teden.
Študijo je končalo 199 dojenčkov, od tega 96 hranjenih z novo formulo in 103 z standardno formulo. Ostali preiskovanci so odpadli iz študije, ker so ali uživali še drugo hrano ali pa so imeli terapijo z zdravili.
Seveda so dobljene rezultate statistično obdelali.
| št. epizod joka/dan Nova mlečna formula (NMF) |
št. epizod joka/dan Standardna mlečna formula + simethicone (SMF) |
|
| Začetno stanje | 5,99 ± 1,84 | 5,41 ± 1,88 |
| 7. dan uporabe | 2,47 ± 1,94 | 3,72 ± 1,98 |
| 14. dan uporabe | 1,76 ± 1,60 | 3,32 ± 2,06 |
Ob začetku študije ni bilo signifikantne razlike v številu epizod joka med obema skupinama dojenčkov.
Dojenčki, ki so prejemali novo mlečno formulo, so imeli signifikantno zmanjšan čas kolik že po 1 tednu uporabe.
Prav tako pa je bilo 14 dan uporabe, kjer so se epizode joka na dan še skrajšale v primerjavi z začetnim stanjem.
Rezultati študije nedvomno kažejo, da je bila potrjena hipoteza, da nova mlečna formula Aptamil Comformil pripravljena na osnovi mlečnega hidrolizata in dodanimi prebiotiki, izboljša simptomatiko pri dojenčkovih kolikah.
Podobne rezultate smo dobili tudi sami na podlagi klinične študije narejene na pediatrični kliniki s Comformil 1 in Comformil 2. Takrat smo sicer na relativno majhnem vzorcu dojenčkov ugotovili, da je po 5 dnevni uporabi Comformila 1 prišlo v 90,9 % do izboljšanja stanja in le pri 9,1 % je ostalo stanje nespremenjeno. Pri Comformilu 2 pa je bilo izboljšanje pri 80 % in stanje je ostalo nespremenjeno pri 20 %. Poslabšanj ni bilo. Če bi podaljšali čas preiskovanja, bi bili rezultati še boljši, saj je potrebno hranjenje z novo formulo daljši čas za popoln efekt (vsaj 7–14 dni).
Aptamil Comfort 1 in 2 sta izboljšani mlečni formuli Comformil 1 in 2.
Po vsej verjetnosti so vsi faktorji v novi mlečni formuli (mlečni hidrolizat, prebiotiki, manj laktoze, strukturirana maščobna kislina betapol) lahko prispevajo k zmanjšanju kolik, vendar bi bile potrebne nove raziskave za določitev prednostnega faktorja.